Малюем макі акварэллю – пакрокавы майстар-клас

З гэтага вельмі падрабязнага майстар-класа вы даведаецеся, як намаляваць акварэллю макі паэтапна. Дзякуем за ўрок школу малявання «Твой Стимул»  Марыну Андрэеву!

Тэкст, фота: Марына  Андрэева

Неабходныя інструменты і матэрыялы:

  • акварэль,
  • акварэльная папера з 80-100% бавоўны,
  • ёмістасць з вадой,
  • пластыкавая паверхня (дошка або планшэт) *,
  • пэндзлік для акварэлі (вавёрка, вавёрка-мікс),
  • сурвэтка.

* Паколькі малюнак я рабіла невялікі, то скарысталася звычайнай кухоннай пластыкавай дошкай і абцягнула яе харчовай плёнкай для ўтрымання вільгаці на лісце.

 

Працэс працы

1. Адкрыйце фота-рэферэнс (дапаможнае фота) і накідайце макі слабымі лініямі алоўка. Моцна не цісніце на паперу і не брудзьце яе, а калі будзеце задаволены эскізам, сцярыце гумкай (а яшчэ лепш гумкай-клячкай) усе лішнія лініі.

Вы можаце скарыстацца нашым фота або выбраць сваё.

2. Вазьміце ліст, чыстую ваду, дошку і вялікі мяккі пэндзаль ці пэндзаль-флейц. Перавярніце ліст малюнкам уніз, пакладзіце яго на дошку і намачыце адваротны бок вадой з дапамогай пэндзля. Ліст трэба добра ўвільгатніць – так, каб ён блішчэў.

Пасля гэтага павярніце ліст малюнкам да сябе і прыкладзіце да дошкі, быццам прыляпляючы ліст да яе. Ліст можа імкнуцца згарнуцца, увільгатніце яго край яшчэ раз з дапамогай пэндзля і вады і зноў прыцісніце да дошкі.

Зараз трэба ўвільгатніць ліст з вонкавага боку, але ўжо не ўвесь – толькі фон вакол макаў, акуратна абыходзячы іх. На лісце не павінна быць лужын, але ў той жа час ён павінен быць вільготным і роўна прылягаць да ліста.

3. Пачынаем пісаць фон. Для гэтага будзем змешваць адценні зялёнага. Разглядаем фота-рэферэнс – на нашым пераважаюць цёплыя зялёныя, салатавыя, цёплыя цёмна-зялёныя адценні. Я ўзяла для пачатку травяную фарбу ў чыстым выглядзе – яна прыгожа расцякаецца па вільготнаму лісту. Далей я ўзяла залацістую фарбу і дадала да травяной, атрымаўшы больш светлы і цёплы зялёны. Нанесла яго ў тых месцах, дзе скрозь лісце праходзіць святло.

4. Уцягваючыся ў паперу, колеры святлеюць, таму бяром цёмна-зялёную фарбу і наносім цені лісця ­– рабіць гэта трэба кропкава пастукваючы пэндзлем, не размазваючы, фарба сама расцячэцца.

Такім чынам запаўняем фон, чаргуя светлыя і цёмныя адценні. Справа уверсе бяром больш светлыя і халодныя адценні, для перадачы прасторы. Пакідаем некранутымі месцы, дзе будуць бачнымі размытыя макі ў далечыні.

5. Бяром залацістую фарбу, дадаем да яе англійскую чырвоную і пазначаем на малюнку макі на далёкім фоне. Паступова ўводзім і іншыя адценні чырвонага – светлыя цёплыя і больш халодныя. Ліст будзе падсыхаць, а колеры бляднець, важна сачыць за гэтым і дадаваць яшчэ колеру ў патрэбныя месцы.

6. Чыстым і адціснутым пэндзлем правязём на малюнку лініі там, дзе будуць бачнымі сцябліны макаў. Пэндзаль збярэ лішнюю фарбу. Калі дзесьці фарба зацячэ на кветкі, можна ўвабраць яе сурвэткай. Высушваем малюнак – мы скончылі першы слой.

7. Пасля высыхання першага слоя можна працаваць, не ўвільгатняючы загадзя ліст. Спачатку бяром залаціста-аранжавыя адценні і наносім іх на макі там, дзе святло прасвечваецца скрозь пялёсткі. Дадаём насычаныя чырвоныя адценні, уласцівыя макам. Тонкім кончыкам пэндзля намячаем на маках палоскі-прожылкі. Больш цёмным і халодным чырвоным (кармінавым), наносім цені на маках.

Такім чынам пішам усе макі.

8. Пастаянна звяраючыся з фота-рэферансам, ствараем аб’ём, наносячы святлацені макаў. Калі вы хочаце больш мяккіх межаў пераходу адценняў – пішыце па вільготнай паперы, для дакладных межаў ­– па-сухому. У маім малюнку не хапае самых цёмных месцаў на маках – дадаю іх. Раблю тое самае з усімі макамі. Не забываем і пра бутон. Пасля гэтага, калі вакол фон высахне, напішам сцяблінкі макаў.

9. Наступным этапам зноў дадаю цені ў зелень, для большага кантрасту. Заканчваем і высушваем працу.

10. Пасля высыхання малюнка белай гелевай ручкай дадаём валасінкі на сцяблінах, якія бачныя ў святле, і блікі. Гатова!

 

Leave a Reply